The Witcher 3: Wild Hunt İnceleme
Gelelim dananın kuyruğunun koptuğu yere, grafiklere… Oyun çıktığı andan beri tartışıyoruz grafikler düşürüldü mü, niye kaplamalar detaysız, niye şöyle niye böyle, liste böyle uzayıp gidiyor. Gerçekten yabancı oyun sitelerden falan takip ediyorum kaç gündür olayı, ben böyle yerden yere vurma görmedim. Açıkçası ben abartıldığı kanaatindeyim. Şöyle ki, CD Projekt bize 2013’te bir video gösterdi. Yalan söylemiyorum resmen ağzımız açık kaldı. Tabii o videodan sonra beklenti çok yükseldi. Günlerce konuşuldu bu grafikler. Oyunun çıkışına yakın ortaya çıkmaya başlayan videolardan insanlar yavaş yavaş işkillenmeye başladı çünkü grafikler daha önceden gösterilen videodan farklıydı. Son hali geldiğinde ise kıyamet koptu. Hele bazı “Master race” kafalı elemanlar verdi veriştirdi. Ancak yapımda emeği geçen insanları tebrik ediyorum, konsolda acayip güzel görünen bir oyun yapmışlar. PC’de ise ondan biraz daha iyi. Aslında tartışmanın bir kısmı da buradan çıkıyor. Bazı oyuncular grafiklerin düşmesini işin içine konsolların girmesini bağlıyor. Hatta bazıları da PC exclusive olsaydı ya diye bağırıyor. CD Projekt ise “abi tamam da para kazanmamız lazım” modunda cevaplar veriyor. Kısacası mükemmel görünen grafikler üzerinden garip bir tartışma dönüyor son birkaç gündür.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=1fUGFmmikn4]
Dediğim gibi grafikler bence şahane görünüyor. Gece gündüz döngüsü, bitki örtüsü, ormanlar, kaleler, şehirler, pislikten geçilmeyen köyler… Her şey bizi oyunun dünyasına çekecek güzellikte. Rüzgarla sallanan ağaçlar, otların arasında kaybolduğumuz ovalar gibi bir çok grafiksel detay sizi biraz daha içine çekiyor. Ayrıca oyuna Nvidia’nın Hairworks adlı bir teknolojisi eklenmiş. Bu teknoloji Geralt’ın ve oyunda saç teli bulunan her canlının saç tellerinin (veya kürklerinin) daha gerçekçi görünmesini sağlıyor. Bunu da her birini ayrı ayrı hesaplayarak yapıyor. Görsel olarak çok güzel tabii ancak bunun sonucunda performansa da acayip etki ediyor.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Md4Hmgtl8q0]
Grafik demişken oyunun performansından söz etmezsek olmaz. Ta yazının başında “oyunu çalıştırmamdan itibaren” gibi bir ifade kullanmıştım. Onu açmak için bu kısmı bekledim, evet. Şöyle ki, oyunu oynamak için gecenin 2’sinde kalkmıştım. Ancak ekran kartı sürücülerinde yaşadığım bir sorundan dolayı bir türlü oyunu çalıştıramamıştım. Bir saat kadar sürücü işiyle uğraştıktan sonra pes edip yatmıştım. Sabah kalktıktan sonra ilk işim sürücü sorununu çözmek oldu. Belli ki Nvidia’daki arkadaşlar “başlarım sizin fabrika çıkışlı overclock’lu kartınıza” demiş. Sürücü sorununu hallettikten sonra bu sefer de oyun 5-10 dakikada bir çökmeye başladı. Çökme sorununu ise downclock yaparak, yani ekran kartını olması gereken saat hızlarına çekerek çalıştırdım. Doğal olarak fps biraz düştü ama yine de rahatlıkla High ayarda (Hairworks kapalı) 40 fps’nin üzerinde çalışıyordu 1.02 yamasında. Geçen gün gelen 1.03 yaması ile oyunun performansının arttığını söyleyebilirim. Kaplama kalitesini ultraya alıp oynamaktayım şu an ve rahatlıkla 45 fps’nin üzerinde oynuyorum GTX 770 ile. Eğer çökme sorunuyla karşılaşırsanız aklınızda bulunsun bu çözüm (sözüm oyunu almamışlara). Oyunda çökme dışında pek hataya rastlamadım. Çok ufak bazı ışıklandırma hataları gözüme çarptı ancak bunun dışında bir şeyle karşılaşmadım. Yeni gelen yama ile de performans açısından oyunda birçok iyileştirilmeye gidilmiş.
Gerçekten son yıllarda çıkan, sadece RPG değil, en iyi oyuna bakıyoruz. Daha sadece üzerinin tozunu almış gibi hissediyorum şu anda. Grafiksel anlamda gözlerimizi alan, hikaye ve müzikleriyle bizi bizden alan, olmuş bir oyun bu. Fırsat bulan herkesin bir şekilde Wild Hunt’a bulaşmasını tavsiye ediyorum. Kesinlikle başında harcadığınız süreye acımayacaksınız.