StarCraft II: Legacy of the Void İnceleme

Multiplayer kısmı ise çıkarılan ve eklenen birimler dışında oynanış olarak çok bir değişiklik göstermiyor. Lig sistemi aynen devam ediyor. Oyun oynadıkça Bronze-Silver-Gold-Platinum-Diamond-Master League- Grand Master League olarak devam eden bir sistemde oynanışınıza ve kazandığınız maçlara göre liginiz ve de karşılaştığınız oyuncular değişiyor. Tabii Master ve Grand Master seviyesine çıkmak için okul – iş ve sosyal hayatınızı bitirmeniz gerektiğinden bahsetmeme gerek yok sanırım.

StarCraft II: Legacy of the Void İnceleme

Terran tarafında Cyclone ve Liberator; Protoss tarafında Adept ve Disruptor; Zerg tarafında ise Lurker ve Ravager ekleniyor Legacy of the Void ile oyunun multiplayer kısmına.

  • Cyclone: Factory’de üretiliyor. Thor, Ultralisk ve Immortal’a üstün; Marine, Zergling ve Zealot’a karşı zayıf. Hava ve yer birimlerine saldırabilen zırhlı bir araç.
  • Liberator: Starport’tan üretiliyor. Viking, Mutalisk ve Phoenix’e karşı üstün; Battlecruiser, Corruptor ve Carrier’e karşı zayıf. Hava birimlerine karşı hızlı bir araç.
  • Adept: Gateway’dan üretiliyor. Zergling, Zealot ve Marine karşı üstün; Roach, Stalker ve Marauder’e karşı zayıf. Hafif zırhlı yer birimlerine karşı kullanılabilen bir birim.
  • Disruptor: Robotics Facility’den üretiliyor. Marauder, Hydralisk ve Probe’a karşı üstün; Thor, Ultralisk ve Immortal’a karşı zayıf. Kalabalık kısa menzilli birimlere karşı kullanılıyor.
  • Lurker: Hydralisk’ten evriliyor. Marine, Hydralisk ve Zealot’a karşı üstün; Siege Tank, Ultralisk ve Disruptor’a karşı zayıf. Uzun menzilli yer birimlerine karşı saldırıda kullanılıyor.
  • Ravager: Roach’tan evriliyor. Siege Tank, Lurker, ve Sentry’ye karşı üstün; Marauder, Ultralisk ve Immortal’a karşı zayıf kalıyor. Zırhlı mobil bir kuşatma birimi.

Bir de bilmeyenler için Arcade bölümü var ki burada da çok farklı oyun modları bulunuyor. Dota tarzı oyun modları bile var mesela.

Oyunun hızına alışkın değilseniz Training kısmında bir süre takılmanızı öneririm. Özellikle de oyun sırasındaki birimleri üretim zamanlamanız oyunun sonucunu değiştirebildiğinden, bu eğitim kısmındaki örneklere dikkat etmeniz oldukça önemli eğer multiplayer liglerinde yükselmek istiyorsanız. Tabii ki de bu zamanlamalar genel taktikler, kendi kurduğunuz stratejiler ile oyunu ilginç kılmak sizin elinizde.

StarCraft II: Legacy of the Void İnceleme

İlk defa 2010 yılında gördüğümüz oyun motoru cilalanmış olarak karşımıza çıksa da artık yaşını belli etmeye başlamış. Halen göze güzel geliyor ancak ister istemez bu alanda bir yenilik bekliyor insan. Tabii ki de hardcore Starcraft oyuncuları bu kısmı takmayacaktır zaten. Zaman zaman karşılaştığım kare oranındaki düşmeler dışında oyunda herhangi bir hata ile karşılaşmadım. Kare oranındaki düşmelerin olduğu kısımlar ise haliyle ekranı işgal eden onlarca birimin aynı anda çatışmasıydı. Zamana karşı dayanamayan bir kısım da haliyle ara videolar oluyor. CGI videolarda bir sıkıntı yok ancak oyun motoruyla hazırlanmış videolar da yaşını belli ediyor. Ancak onlar da protossların göz dolduran zırhlarıyla günü kurtarıyor.

Sesler ise muhteşem. Oyun boyunca arkada çalan müzikler gerçekten de hikayenin epikliğine artı yönde katkı sağlıyor, bizleri havaya sokuyor. Karakterlerin seslendirmeleri ise gayet profesyonel. Zaten bu konuda Blizzard’tan azını beklemiyordum. Tasarım konusunda da Blizzard’a olan hayranlığımı bir kez daha dile getirmek istiyorum. Çok ileri teknolojiye sahip Protoss ırkının zırh, birim tasarımları harika olmuş.

Blizzard, Legacy of the Void ile hem Starcraft 2 üçlemesine hem de Starcraft sagasına noktayı koyuyor. Ancak senaryo bitse de oyun bitmiş değil. Bahar 2016’da yayımlanacak ilk görev paketi olan Nova Covert Ops paketi birlikte Nova karakteri ile oynayıp geçmişine bir göz atacağız. Klasik gerçek zamanlı strateji oyunları artık insanları çok çekmese de halen çok güçlü bir kitlesi var Starcraft’ın. Serinin hayranları zaten Legacy of the Void’e geçiş yaptı. Ancak seriyi bilmeyenler ayrıca çıkartılmış bu paketle bu fenomene bulaşabilirler.

Legacy of the Void ile 17 yıllık efsanenin en azından senaryo kısmı finale bağlandı. Eminim ki daha uzunca bir süre Starcraft 2 oynanmaya devam edecek ve yine uzunca bir süre de GZS türünün kralı olarak devam edecek.StarCraft II: Legacy of the Void İnceleme

2 / 2

Hızlıca Paylaş!