Metal Gear Solid V: The Phantom Pain İnceleme
Müzik seçiminde Quentin Tarantino’dan sonra en sevdiğim yönetmen Hideo Kojima. Yine döneme uygun tonla şarkıyla doldurmuş oyunu. Bazıları oynarken karşımıza çıkıyor bazıları da görev yaparken rastladığımız teyplerde. Teypte şarkı çalıyorsa kasedi çarpmayı unutmayın. Sonra iDroid’ten açıp dinliyorsunuz çünkü. Orkestral müziklere ise diyeceğim yok. Harry Gregson-Williams, Ludvig Forssell ve Justin Burnett imzalı müzikler sizi havaya sokmaya yetiyor. Gözlerimden çok kulaklarım bayram etti diyebilirim.
Seslendirmede ise olayları biliyorsunuzdur. Yıllardır Snake’i David Hayter seslendirirken (İngilizce için tabii ki de) bu sefer Snake’i Kiefer Sutherland seslendirdi. Önce David’e haksızlık edildiğini düşünsem de Kiefer’ın harika bir iş çıkardığını söylemem gerekiyor. Diğer seslendirmeler de harika olunca ara videolarda film izlermiş gibi bir hava oluşuyor. Herhalde İngilizce dublajı sevilebilecek tek Japon oyun serisi Metal Gear Solid serisi olsa gerek. (Gerçi bunda bütçenin de önemli bir etkisi var tabii).
Ground Zeroes’i oynadıysanız oyunun mekaniklerine alışkınsınızdır ancak oynamadıysanız da korkacak bir şey yok, kontroller oldukça rahat. Klavye-fare ikilisi gayet güzel çalışıyor ancak seriden oynadığım 5 oyunu da konsolda oynadığımdan klavye-fare biraz garip geldi ve o yüzden joystick’le devam ettim. Oyun oldukça akıcı, araç ve silah kullanımı oldukça rahat.
Sürekli Ground Zeroes diyoruz ancak oyunun açılış bölümü olduğundan bahsetmeden de geçemiyoruz. Bildiğiniz gibi Mart 2014’te çıkan Ground Zeroes ile oyunun teknik olarak neye benzeyeceğini görmüştük. Grafikler de buna dahil. Grafiklerin biraz daha güzelleştiğini söyleyebilirim. Her konsolda güzel görünen grafiklerin asıl parladığı yer tabii ki de PC oluyor. Sebebi ise yer yer düşen kare sayısı sorunsalının PC’lerde görülmemesi. Masaüstünde 1080p Extra High’da oynarken, 2011 model GT555M’li laptopta 720p High’da oynanabiliyor. Hem güzel görünüp hem de açık dünya olmasına rağmen bu kadar rahat çalışan grafik motoru Fox Engine için Kojima Productions’un programcılarına teşekkür ediyorum. Hatalar yok mu? Tabii ki de ufak tefek hatalar görülebiliyor ancak çok da kayda değer değiller. İnternette gördüm ancak kendim herhangi bir hata ile karşılaşmadım şu ana kadar.